söndag, maj 20, 2012

Snart så är det dags för examen..

Oj.. ja tiden bara susar förbi just nu. Det är bara några få veckor kvar till examen. Opponeringen på C-uppsatsen är på tisdag och sen är det lite småfix kvar, sen no more Karlstad. Galet.. Helt galet!
Tre år har bara flugit förbi.
Som en sista fin avslutning så hade vi 10 års jubileum med klassen och forna studenter och 1:or och 2:or i fredags på Elite Hotell i Karlstad.
Det blev en riktigt härlig avslutning på de här tre åren. Att man på något sätt fick fira ut ordentligt.
Sen så sker inte den riktiga examen egentligen förän i oktober då vi  får våra diplom och alla uppsatser är klara och granskade. Men ingen mer studieplugg innan dess iaf.
Så jag ska fira min examen genom att åka på semester med tjejkompisar, sen fira semester med min kära hälft. Vilket jag har förstått är ovanligt bland mina klasskamrater som antingen har praktik hela sommaren eller så börjar de jobba. Så jag är rätt glad att jag får lite semester och hinner ta det lite lugnt mellan varven och hoppas det blir jobb till hösten för min del istället. Jag ska ju också ha resterande del av min praktik i sommar också, men bara 6 veckor. Så jag kommer ju som sagt hinna vara lite ledig och kunna andas ut lite efter de här tre åren. För ja, jag har då inte varit ledig speciellt mycket under de här åren, då jag har jobbat på halvtid och studerat på heltid, så nu ska det bli jäkligt gott med en sysselsättning och kunna få in lite fritid i min vardag.

Nu så ska jag fortsätta med min opponering på en annan uppsats :)

Ha en trevlig kväll!

Kram Therese

Inga kommentarer: