onsdag, maj 30, 2012

min första publicering

Ja nu ska jag publiceras.. Inte är det någon skönlitteratur direkt, utan min härliga c-uppsats.
Så skönt att den är färdigskriven, önskar nästan jag kunde fira lite, men tyvärr ska det skrivas tenta nästa vecka så firandet får vänta några dagar.
Något som jag lärt mig under de här 10 veckorna är att jag inte är någon författare i alla fall. All cred till de som orkar skriva böcker. Jag nöjer mig nog med att läsa böcker i framtiden istället.
Det är en riktigt lättnad att allt är klart nu i allafall och jag hoppas att tentan går vägen.

Nu ska min hjärna få vila lite, så den orkar med all fastighetsrätt som ska tryckas in de sista dagarna. Tur att man tycker juridik är roligt och intressant, annars hade jag nog somnat för länge sedan. Det är ju bra konstigt att man har lärt sig att tyda lagböcker efter ett par år. Det tog dock ett par kurser innan man började fatta något om ringa, vållande, skäligt, och allt tolkade hit och dit. :)
I mitt nästa liv ska jag nog satsa på att bli jurist istället.

Nepp nu ska det sovas.

Kram Tess

Inga kommentarer: