onsdag, mars 28, 2012

Marknadsföring

Sitter just nu och skriver ett paper om hur man som mäklare/mäklarbyrå ska marknadföra sig på bästa sätt. Och det får mig genast att tänka på mina favoritmäklare, speciellt Alvhem mäkleri. För enligt mig så har de gjort precis som man ska, man ska vara lite annorlunda, nischa sig och sticka ut från mängden. Jag gillar konceptet att de visar att de är bara människor, genom att ha med sina hundar, ta bilder som visar ett faktiskt hem, inte bara i vitt, utan att det faktiskt bor någon där. Man kan nästan på en gång se på en annons utan att se namnet att det är en alvhemmäklare som säljer den. Vilket är ett oerhört smart drag i marknadsföringen. En stor trend den sista tiden för mäklare, speciellt i Stockholm och Göteborg är ju att bli en bloggsnackis, för vem missade Fantastic Franks roskavalkad, och Alvhem ser jag är för många stor inspiration, säkerligen då de alltid har oerhört vackra lägenheter till salu. För varje lägenhet som kommer ut så finns det något vackert som man har fångat.
För mig är det i allafall en stor inspirationskälla att följa dessa mäklarbyråer, och jag tycker att många borde följa efter, särskilt i mindre städer.
Det kan vara sjukt roligt att kolla små orters mäklare, hur illa fotona är, och man undrar ibland om mäklaren själv är blind som lägger ut dessa bilder. Det kanske dom är, vad vet jag :)
Nej jag ska återgå till mitt skrivande.

Kram Tess
Bild från Alvhemmäkleri

Inga kommentarer: